به طور کلی در هنگام خرید انواع ترازو باید نکات و مواردی مورد توجه قرار بگیرد تا خرید ترازوی مطمئن و مناسبی داشته باشید. معیارهایی که در هنگام خرید ترازو باید لحاظ شود شامل :

  • دقت ترازو
  • محدوده ی اندازه گیری وزن
  • منبع تغذیه ی ترازو
  • واحد های اندازه گیری ترازو
  • صفحه یا کفه ی ترازو
  • هزینه ی محصول
  • و ...

در ادامه ی  متن به بررسی هر یک از این فاکتور ها می پردازیم.

بررسی فاکتورهای خرید ترازو

  • دقت ترازو

یکی از مهم ترین معیارها در زمینه ی خرید ترازو ها، توجه به دقت اندازه گیری آن هاست. دقت اندازه گیری در واقع اختلاف بین وزن اندازه گیری شده توسط ترازو و وزن واقعی ترازو هاست که معمولا معیار وزن ترازو بر اساس واحد گرم مشخص می شود و دقت اندازه گیری در واقع میزان خطای ترازوست  که این خطا میزان انحراف وزن نشان داده شده توسط ترازو نسبت به وزن واقعی ترازو را مشخص می کند.

  • بررسی محدوده ی اندازه گیری ترازو

ترازو های مختلف ازنظر محدوده ی اندازه گیری شان دارای تفاوت های بسیاری هستند و به طور کلی بیشترین میزان وزنی که یک ترازو اندازه گیری می کند، محدوده ی اندازه گیری ترازو را مشخص می کند. در مورد ترازو های آشپزخانه می توان گفت که این ترازو ها دارای محدوده ی وزنی از صفر تا 5 و 7 و 10 کیلوگرم را شامل می شوند.

 

  • منبع تغذیه

معمولا ترازوهای عقربه ای دارای سیستم مکانیزه ای برای وزن کشی هستند که این سیستم مکانیزه نیاز به برق ندارد و به همین دلیل می توان از آن ها در هر محیطی استفاده نمود. در مورد ترازو های دیجیتال نیز اندکی تفاوت وجود دارد، این ترازو ها برای روشن و خاموش شدن نیاز به منبع تامین کننده برق دارند. در ترازوهای دیجیتال برای تامین برق از باطری های ساعت، قلمی و نیم قلمی استفاده می شود.

راهنمای خرید ترازو های آشپزخانه

ترازو های آشپزخانه در دو نوع کلی هستند، ترازو های عقربه ای و ترازو های دیجیتال

تقسیم بندی ترازو های آشپزخانه بر اساس شیوه ی نمایش وزن آن ها صورت می گیرد، هر چند به جز این تفاوت، ترازو های عقربه ای و دیجیتالی تفاوت های دیگری نیز دارند.

نکاتی در مورد  خرید ترازو های عقربه ای

ترازو های آشپزخانه ی عقربه ای دارای یک عقربه هستندکه این عقربه بسیار شبیه به عقربه های ساعت است. در این ترازو ها هر چه وزن مواد روی ترازو بیشتر باشد، عقربه ی ترازو عدد  بزرگتری را نشان می دهد. این ترازو ها  نسبت به ترازو های کفه ای  قدیمی کارایی بهتری دارند و از دقت اندازه گیری بالاتری برخوردار هستند. نوع رایج ترازو های آشپزخانه که تقریبا در هر خرنه ای یافت می شود، ترازو های عقربه ای است که معمولا دارای قیمت مناسبی هستند ( ارزان تر از ترازو های دیجیتال ) و در هر فروشگاهی به راحتی یافت می شوند.

نکاتی در مورد خرید ترازو های آشپزخانه دیجیتالی

این نوع از ترازو های آشپزخانه نسبت به ترازو های عقربه ای مدرن تر هستند و به جای عقربه،  از صفحه ی  نمایش دیجیتال برای نمایش وزن اجسام استفاده می شود. ترازو های دیجیتالی از دقت بالاتری نسبت به ترازو های عقربه ای برخوردار هستند و در نتیجه قیمت بالاتری نیز دارند.

نکاتی در زمینه خرید ترازو های آشپزخانه

  • در هنگام خرید ترازو برای آشپزخانه حتما به دقت ترازو، منبع تغذیه ی ترازو، صفحه یا کفه ای بودن محصول، محدوده ی اندازه گیری وزن و هزینه ی محصول توجه نمایید.
  • سعی کنید ترازویی با توجه به نیاز ها و کاربرد های مورد نظر انتخاب نمایید.
  • شاید بتوان گفت دقت ترازو های آشپزخانه مهم ترین فاکتور در انتخاب ترازو محسوب می شود.
  • ترازو های دیجیتال قیمت بالاتری نسبت به ترازو های عقربه ای دارند.
  • ترازو های دیجیتال دقت بالاتری نسبت به ترازو های عقربه ای دارند.

برای خرید انواع ترازو محک به فروشگاه محک گستر مراجعه نمایید.

تماس با ما
ساعت پاسخ گویی تلفنی : 9 صبح الی 22
آدرس ایمیل : info@tajhizat.co
خط ویژه چهار رقمی ← 0216123
خط اختصاصی ← 02180808081
تماس نمایندگی ها ← 70-02133510970 ، 21-02166919619 ، 02166940107 ، 65-02155833430 ، 02166085712
نمایشگاه و فروشگاه ← خیابان آزادی بعد از استاد معین ابتدای خیابان دکتر هوشیار پلاک 83 ط 3

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 429
نمایش همه
علاقه مندی ها ()